Acceptera

Kunskapsbanken

Här hittar du användbara tips, expertinsikter och inspiration för din visuella kommunikation.

  • Bli en effektiv bildsökare

    Bli en effektiv bildsökare

    Bli en effektiv bildsökare En snabb sökning på kvinna kan ge allt från 100 000 till 5,8 miljoner träffar hos olika bildbyråer. Är det konstigt att bildletare drabbas av uppgivenhet ibland? Bildens roll idag är monumental. I den ofattbara mängd av information som vi dagligen möter, hjälper bilder oss att läsa av och bedöma om…

    Läs mer

  • Kompletterande utrustning för video för sociala medier

    Kompletterande utrustning för video för sociala medier

    Kompletterande utrustning för video för sociala medier Vilken utrustning ska en satsa på? Det finns massor av bra produkter, men här presenterar vi några produkter som Anders Larsson på Anders och Mia valt ut och vill tipsa om för att underlätta för dig som vill komplettera din mobiltelefon med till exempel en mikrofon, extra ljus…

    Läs mer

  • Kom igång med video i sociala medier

    Kom igång med video i sociala medier

    Kom igång med video i sociala medier Vill du också börja använda video i sociala medier, men vet inte riktigt hur du ska börja? Häng med i vår serie i två delar där Anders Larsson från produktionsbolaget Anders och Mia ger oss sina bästa tips på hur vi kommer igång. Dessutom får vi lära oss…

    Läs mer

  • Kommunicera äkthet – så gör du

    Kommunicera äkthet – så gör du

    Kommunicera äkthet – så gör du Vill du att er kommunikation ska upplevas som äkta? Ja, då får du inte missa våra tips om vad du ska tänka på när du gör bildval. Dessutom förklarar Karin Sandelin på Kantar Sifo varför det är så viktigt att använda bilder som känns trovärdiga och vad du kan…

    Läs mer

  • Undvik vanliga fallgropar vid bildpublicering

    Undvik vanliga fallgropar vid bildpublicering

    Undvik vanliga fallgropar vid bildpublicering – våra bästa tips! Det är utan tvekan tråkigt att läsa igenom det finstilta i ett licensavtal. Inte desto mindre är det viktigt att du vet vad du har tillstånd till när du publicerar en bild, så att du inte råkar använda den på fel sätt. Eftersom det är mycket…

    Läs mer

  • Hitta rätt bild för att nå ut i digitala kanaler

    Hitta rätt bild för att nå ut i digitala kanaler

    Hitta rätt bild för att nå ut i digitala kanaler Bilden spelar en viktig roll för att du ska nå din målgrupp i digitala kanaler. Men hur hittar man den rätta bilden? Och hur gör man för att tänka ”nytt” istället för att slentrianmässigt välja en bild som tydligt upprepar textens innehåll? Mattias Arell Räms…

    Läs mer

  • Bildval i oroliga tider

    Bildval i oroliga tider

    Hur du väljer bilder i en orolig tid I tider av kris och intensivt informationsflöde får bilder en viktig roll. Inte minst nu när många av oss söker information, stöd, samvaro och dialog genom digitala kontaktytor. Semiotiker Karin Sandelin på Kantar Sifo reder ut vad du behöver tänka på för att välja rätt bilder. Och…

    Läs mer

  • Kommunicera enhetligt med en bildspråksmanual

    Kommunicera enhetligt med en bildspråksmanual

    Tygla bildens kraft med en bildspråksmanual Rätt använt är bildspråket ett av dina starkaste verktyg för att särskilja dig från dina konkurrenter. En bildspråksmanual ser till att det bildspråk ni använder är enhetligt, fyller sitt syfte och att hela organisationen pratar i bild på samma sätt. Men hur skapar du en bildspråksmanual? I vår intervju…

    Läs mer

  • Normkreativa bildval

    Normkreativa bildval

    Så tänker du normkreativt vid bildval De flesta företag och organisationer har insett att det finns mycket att vinna på en normkreativ kommunikation. Om fler känner sig speglade och tilltalade kan det leda till nya målgrupper för kommunikationen – och såklart nya möjliga kunder. Men hur ska man tänka när man väljer bilder? Tomas Gunnarsson,…

    Läs mer

  • Rörligt väcker intresse

    Rörligt väcker intresse

    Rörligt väcker intresse Vi vill alla nå ut med våra budskap i sociala medier, men konkurrensen är hård. KIT.se, en digital publicist som når ut till sina läsare via sociala medier, är några som kan tricket att nå ut. KIT har bland annat tagit fasta på att de sociala kanalerna premierar rörligt innehåll och sprider…

    Läs mer

Bilden sparades

Du måste vara inloggad för att spara bilder

Logga in