Scandinav Bildbyrå - Svenska Bilder med Skandinaviskt Bildspråk
Detta val av slutkund gäller de bilder du inte än har valt någon slutkund för. Efter nedladdning kan du inte längre byta slutkund.
Fyll i en giltig e-postadress för mottagare
Du har blivit utloggad på grund av inaktivitet. Logga in igen för att fortsätta handla!
Du har redan angett att du vill använda ett avtal eller annan kampanjkod vid ditt köp.
Du kan tyvärr inte kombinera flera kampanjkoder eller avtalsrabatter.
Rabatt med kampanjkod
Rabatt med avtal eller befintlig kod
Var vänlig välj ett av alternativen
Kampanjkoden du angett är inte giltig.
En anledning kan vara att perioden för kampanjen har gått ut, eller så ingår inga bilder i kundvagnen i denna kampanj.
Kontakta oss om du vill veta mer på 08-400 29 700!
Experternas viktigaste tips för att lyckas på sociala medier
Hur gör jag för att nå ut bättre i sociala medier? Och hur vet jag vilken kanal som egentligen är rätt för min verksamhet?
Bara lugn, den här artikeln kommer förhoppningsvis att räta ut några av dina frågetecken. Vi har pratat med tre experter på sociala medier och de ger dig sina viktigaste tips.
Jessica Audsley om Instagram
Jessica Audsley är social media strateg och grundare av byrån Rock Social som hjälper företag och organisationer att nå ut på sociala medier, både organiskt och via annonsering. Jessica är Google Digital Expert och föreläser och utbildar inom sociala medier.
Varför ska man som företag eller organisation satsa på Instagram?
Det ska man göra om det är rätt plattformsval. I din övergripande strategi måste du fundera över din idealkund och skapa personas för att förstå deras drivkrafter och behov. Om de sedan finns på Instagram så finns all anledning att vara där – du ska finnas där kunderna finns!
För till exempel myndigheter och organisationer är Instagram en möjlighet att synliggöra sin verksamhet, kommunicera och ha dialog.
Jessicas viktigaste tips till den som vill nå ut på Instagram
1. Förstå din kund
Förstå din kund och hens drivkrafter, motivation och även motstånd. Detta gör du genom att skapa personas – en fiktiv representation av idealkunden. Detta är nyckeln till all digital marknadsföring.
2. Ha en strategi
Ta fram en strategi eller i alla fall en plan. Jobba långsiktigt och konsekvent – Rom byggdes inte på en dag, och inte heller en följarskara på sociala medier.
3. Variera innehållet
Jobba med olika typer av innehåll – stillbilder, karuseller, video, infografik.
4. Var synlig
Visa dig själv eller representanter för din verksamhet. Vi människor reagerar positivt på andra människor, så att ha människor i sin contentstrategi är smart. Det blir relaterbart och inbjudande.
5. Skapa innehåll av värde för följaren
Idag översköljs vi av information så det gäller att skapa innehåll som ger någonting till följaren. Ge dem anledningar till att fortsätta följa eller börja följa!
Nathalie Eriksson om Facebook
Natalie Eriksson är grundare av Crunchtime.se som erbjuder onlinekurser med fokus på digital marknadsföring. Hon har många års erfarenhet av jobb med sociala medier och har dessutom drivit nätverk tillsammans med Facebook.
Varför ska man som företag eller organisation satsa på Facebook?
För att målgruppen finns där. Det går att få träffsäkerhet, räckvidd och frekvens. Det bästa med Facebook är att det går att nå ut till en specifik målgrupp såväl som att det går att nå ut otroligt brett.
Nathalies viktigaste tips till den som vill nå ut på Facebook
1. Förstå behoven
Förstå – på riktigt – vilka behov målgruppen har. Vilken typ av innehåll är intressant för målgruppen? Handlar det om information, statistisk eller mer lättsam eller personlig kommunikation?
2. Ha en tydlig tonalitet
Var konsekvent och supertydlig i er tonalitet. Det är viktigt att komma ihåg att människor har fullt upp med sina egna liv. För att bli ihågkomna och igenkända behöver vi arbeta konsekvent med exempelvis ord, tonalitet, färger och uttryck.
3. Lär er annonsering
Alla organisationer ha en budget att förhålla sig till men det tåls att sägas; annonser är ett kraftfullt verktyg och för många företag finns det en eller flera anledningar till att lära sig att nå ut med annonser.
Linda Björck om LinkedIn
Linda Björck jobbar med utbildning i LinkedIn och strategisk marknadsföring i sitt företag Smartbizz. Hon ingår även i en grupp experter, utvald av LinkedIn, som har direktkontakt med LinkedIn Nordics.
Vad är det bästa med LinkedIn?
På LinkedIn har du ett nätverk, möjlighet att bygg varumärke och varumärkeskännedom samt arbeta med social selling. Allt på en enda plattform. Jag har fått både vänner och affärer via LinkedIn.
Lindas viktigaste tips till den som vill nå ut på LinkedIn
1. Ha en plan
Att ha en plan och en strategi är grunden, det visar vägen framåt, ändå saknar en del företag en strategi och irrar runt planlöst i LinkedIns värld.
2. Lär dig plattformen
Håll dig uppdaterad och sätt dig in både format och algoritmer (till exempel genom att följa Linda på LinkedIn).
3. Ha kontinuitet
Du behöver ha kontinuitet. Med en aktiv närvaro, gärna tillsammans med medarbetarna, får du en bra synlighet.
4. Variera formaten
På LinkedIn har du en mängd format och video bör finnas med i din innehållsplanering. Video ger nämligen högre engagemang och kan du även sända live så får du till exempel hela sju gånger fler reaktioner jämfört med en vanlig video.
5. Mät och utvärdera
På en företagssida har du mycket statstik och data som du bör utgå ifrån. Du ser enkelt vad som fungerar, och vad som inte fungerar. Läs statistiken och gör mer av det som fungerar.